2016. júl 14.

Tour de serpenyő (Tuor) 2016. - 12. szakasz - Montpellier

írta: Solara
Tour de serpenyő (Tuor)  2016. - 12. szakasz - Montpellier

Fougasse - a francia focaccia - zöld olívabogyóval és füstölt sópehellyel.

 

" Peter Sagan nyerte meg a Tour de France országúti kerékpáros-körverseny tizenegyedik szakaszát, amelyen összetettben növelte előnyét a másodikként célba érő Chris Froome. A Carcassonne és Montpellier közötti 164 kilométeres táv vége előtt mintegy 12 kilométerrel a szlovák sprinter és a brit éllovas egy négyfős bolyban meglépett, és ők négyen nagy hajrával négy másodperccel a főmezőny előtt értek célba." Ma a Montpellier és Mont-Ventoux közötti, hegyi befutóval záruló 185 kilométer megtétele vár a mezőnyre, én pedig egy  fougasse receptet hoztam, ami  a franciák lepénykenyere, elsősorban Provence-hoz kötik, de minden régióban sütik. Levél alakúra formázzák sütés előtt. Az olasz focaccia rokona: mind a kettő a Római Birodalom idején került a konyhákba. Olajbogyóval elsősorban délen készítik, egy kis füstölt sópehellyel "megbolondítva" ellenállhatatlan. Ezt többen is hajlandóak igazolni!

Hozzávalók:

  • 40 dkg kenyérliszt
  • 4 csipet só
  • 1 csipet cukor
  • 2,5 dl langyos víz
  • 0,5 dl extraszűz olívaolaj
  • 25g friss élesztő
  • 7-8 dkg kimagozott lecsepegtetett zöld olívabigyó

Az élesztőt a csipet cukorral és 2-3 kanál langyos vízzel elkevertem, majd vártam amíg az élesztők elkezdenek dolgozni és elkezdett habosodni a massza. Ezután beleszórtam a dagasztógép táljába a száraz anyagokat, hozzáadtam a maradék vizet, olívaolajat és az élesztőmasszát. Kb 10 percig dagasztott a robot, ez alatt jó ruganyos tészta lett a hozzávalókból. Ekkor jött el a személyes érintés ideje. Kézzel átgyúrtam,  majd ketté vettem a tésztát.  Szilikonos sütőpapírra 2-3cm vastagra nyújtottam és levél formára igazítottam, bevagdostam. Extraszűz olívaolajjal vékonyan megkentem a tetejét, rászórtam a felaprított olajbogyót és előmelegített  180c-os sütőben ropogós pirosra sütöttem.

 

 

Szólj hozzá