2016. sze 04.

Tour de serpenyő (Vuelta) 2016. 17 szakasz - Valencia

írta: Solara
Tour de serpenyő (Vuelta)  2016. 17 szakasz - Valencia

Pollo Valenciano

Nézzük hogyan is állunk a 17 etap előtt. Velo.hu írta: " Összetettben továbbra is Nairo Quintana (Movistar) vezet, előnye ötvennégy másodperc Chris Froome (Sky) előtt. A harmadik helyre Esteban Chaves (Orica-BikeExchange) lépett előre, míg Yates mai szökésével a negyedik pozícióba kúszott fel. Alejandro Valverde (Movistar) a nap veszteseként egészen a tizenkilencedik helyig zuhant vissza, hátránya a tízedik helyezett Daniel Morenóhoz képest is majdnem öt perc. A pontversenyben Valverde az első, a hegyi összetettben Kenny Elissonde (FDJ) vette át a vezetést, a kombinációs versenyben Quintana áll az élen, míg a csapatversenyben a BMC kaparintotta meg az első helyet."   Alehandro, nem erről volt szó! Én rád fogadtam. Most mi lesz?  Húzzál bele! 

 

 Valenciában járunk, ahol az első gondolat ami eszünkbe juthatna,..... Paella. A rizsföldek mellett csodálatos narancsligetek is rejtőznek, ezért ma egy olyan receptet hoztam, ahol szerepet kap a narancs is. Csirkemell mentás narancsszószban. Jó pontszámot kapott :-)

Hozzávalók 4 fő részére:
2 nagy csirkemellet (vágjuk hosszában ketté)
350ml frissen facsart narancslé
• ½ kis hagyma, apróra vágva
1 gerezd fokhagyma, apróra vágva
Só és bors ízlés szerint
• Nagy marék friss menta vagy 1 evőkanál szárított menta
• Olivaolaj amennyi szükséges

Elkészítés módja:
Megmostam a csirkemellett, papirtörlővel leitattam a vizet, majd sóztam borsoztam.  Egy serpenyőben olívaolajon mindkét oldalát enyhén megpirította. Ezután kivettem a serpenyőből. A visszamaradt olajban megpirítottam, ha szükséges adjukn hozzá még egy kis olajat. Amint a hagyma megpuhult, visszatettem a csirkemelleket és hozzáadtam a narancslét és a mentát. Lefedve pároltam 5 percig (vagy amíg a csirke átfő)

Amint megfőtt a csirke, kivettem a serpenyőből és melegen tartottam, amíg a szósz kicsit besűrűsítettem  egy kiskanál kukoricaliszuttel. Tálalásnál a húst a szósszal meglocsoltam, mivel valenciában vagyunk, rizzsel kínáltam. Díszítésként egy friss mentalevél és néhány narancskarika került még a tányérra.

image_22.jpeg

 

Szólj hozzá