2012. feb 17.

Főzőtúra v6.0

írta: Solara

Márciusban hatodik alkalommal megyünk Olaszországba főzőtúrára, ahol egy-egy régió konyháját, hagyományait és történelmét ismergetjük. Ebben az évben Marche és Abruzzo régiókra esett a választásunk. Annyi jót halottunk már erről a vidékről, hogy személyesen is meg kell győződni, valóban így van-e. Illetve Abruzzoban már szereztünk némi személyes élményt ősszel, amikor egy olívaszüreten vettünk részt, de erről majd később szeretnék részletesen írni. Mindenképpen erősítette szándékunkat, hogy ide térjünk vissza idei utunk során.

Röviden bemutatom "társaságunkat", ami két fő aktív tagot számlál, lelkesen és elkötelezetten főzzük az olasz konyha remekeit. Mivel a főzésben nem vagyunk kezdők, és imádunk Olaszországban kirándulgatni, megragadtuk az első kínálkozó alkalmat, hogy egy gasztro-utazáson részt vegyünk. Ez hat évvel ezelőtt történt, és Toscana, pontosabban Firenze volt a célpont. Olyan remekül sikerült, hogy azóta hagyományt csináltunk a dologból, és minden tavasszal, hátrahagyva a mindennapi életünket, munkánkat, összecsomagolunk, és nekivágunk meghódítani egy-egy új tartományt.
Idén március 15-ére tűztük az indulás napját, addig az előkészületekről jegyzetelek, hátha másnak is kedve támad hasonló kalandba belevágni, és segítségére lehet tapasztalatunk. Röviden iderajzolom az útvonaltervünket. Első állomás Treviso, itt egy ismerősünk családi pincészetét látogatjuk meg, és egy veneto-i borkóstolóval nyitunk. Másnap déli irányba vesszük az utunk. Marche-ba érve Urbino ígér szép látni és fényképezni valókat, tehát nem hagyhatjuk ki. Estig érkezünk meg a szállásunkra, ahol egy finom vacsorával fognak várni. Öt napot tervezünk itt tölteni, közben kétszer főzünk, és felfedezünk minden felfedezni valót. 21-én tovább indulunk Abruzzóba, hogy üdvözöljük régen látott barátainkat, és az olívafákat. Navelli városban lesz a szállásunk és a néni, aki tanítani fog. A menük még nincsenek pontosítva, de addig az is meglesz. Három nap, három menü, és szombaton reggel útra kelünk, hogy időbe Veronába érjünk. Itt még legalább két érdekes élmény vár ránk, az egyik egy kávépörkölő, ahol remélem sok érdekeset tudunk meg a kávéról, majd másnap a Vinitaly, a borkiállítás, amit minden tavasszal Veronában  megrendeznek. Az idén egy kicsit korábban lesz, mint szokott,  a Húsvét miatt március 25-28. között. Terveink szerint március 25-én ez lesz az utolsó állomása a tavaszi túrának. Tervekkel is izgalommal tele készülődünk, aminek a részleteiről rendszeresen beszámolok.