2015. nov 22.

Túrós-mazsolás torta - ფაფუკი კექსი ხაჭოთი

írta: Solara
Túrós-mazsolás torta - ფაფუკი კექსი ხაჭოთი

Ma egy éve, hogy kalandra fel - felszállt a repülőm Grúzia irányába. Fehér folt volt a térképen, csupa titok, csupa rejtély, izgalmas vadregényes távoli ország, ahol egy barátom várt Szent György napra és a születésnapjára. Aggodalommal vegyes kíváncsisággal tele vártam a hajnali landolást a főváros - Tbiliszi - repterén . Megígértem itthon maradt aggódó barátaimnak, hogy óránkét adok életjelet... :-) Kedves és elbűvölő vendégszeretet várt, emberek, akik a legjobbat akarták magukról és szeretett országukról megmutatni.  Hihetetlen gasztronómiai gazdagságot találtam, aminek megismerésére ez az út kevés volt, de remélem lesz még alkalmam továbbképzésen részt venni.

Most ennek az évfordulónak emlékére készítettem ma el ezt a süteményt, a születésnapra való tekintettel kerek tortaformában sütve.  (eredetileg kenyérsütő formában kellene sütni)

Hozzávalók:

  • 150g liszt
  • 75g vaj
  • 120g cukor
  • 150g tfélzsíros túró
  • 1 görög joghurt (150g)
  • 50g aranymazsola
  • 2 egész tojás
  • 1/2 csomag sütőpor

A mazsolát 10 percre langyos vízve áztatjuk. Arra gondoltam legközelebb Marsalában áztatom, az biztosan nem fogja elrontani, sőt!

A puha vajat, tojásokat, cukrot robotgéppel habosra keverjük majd belekeverjük a többi hozzávalót. belesímítjuk a sütőformába, majd 180C előmelegített sütőben kb 45 perc alatt aranyszínűre sütjük. Amint kihült tetejét porcukorral meghintjük.  Délutáni kávéhoz, teához kitűnő kísérő. 

 

image_75.jpg 

Szólj hozzá

túró mazsola desszert Grúz konyha